Creaturi acoperite cu modele complexe realizate din margele

Jan Huling ne poarta astazi pe un taram fantastic in sectiunea hand made. Notiunea de beading paraseste domeniul bijuteriilor si accesoriilor fashion; mergem mai degraba intr-o calatorie in designul interior. Hai sa vedem ce ne povesteste 🙂

jan huling

Vrem sa te cunoastem mai bine Jan: spune-ne te rog, putin despre tine personal si profesional.

M-am nascut si am crescut in America, am urmat scoala in Kansas si m-am mutat impreuna cu sotul meu la New York in 1981. Am lucrat ca designer independent timp de cativa ani in domeniul textil si chiar ceramica. Am scris si cateva carti pentru copii. In 2008 am lasat totul pentru a ma ocupa de sculpturile decorate cu margele, care mi-au adus faima la ora actuala pe plan mondial.

Cu toate ca mereu am simtit ca voi avea o cariera in arta, tipul acesta de arta m-a surprins chiar si pe mine 🙂 Sunt foarte recunoscatoare pentru atentia care mi se acorda.

Lucrarile tale sunt superbe. Cum ai descoperit abilitatile tale in beading?

Multumesc! Sora mea, care este o fire foarte creativa, m-a vizitat intr-o zi aratandu-mi creatiile sale beading. Le-am considerat super dragute si amuzante, si mi-am dorit sa incerc si eu aceasta tehnica. Mereu am avut un hobby din lucrul manual. Am inceput sa decorez obiecte de mici dimensiuni, dar am trecut rapid la obiecte si creaturi de dimensiuni mari care au atras imediat atentia. Intr-un final dupa ce am aparut in cateva reviste si carti de profil, am simtit ca pot sa renunt la jobul de zi cu zi pentru a ma ocupa strict de beading.

Cum ai avut ideea acestor lucrari de mari dimensiuni?

De fapt, eu gasesc piese care cred ca ar arata super bine cu design beading pe ele si le decorez. Am constatat ca atunci cand o forma anume, My Little Pony de exemplu, este acoperita cu un design frumos pe suprata sa, cand culorile urate si plasticul nu mai sunt vizibile, poti vedea o anume frumusete inobservabila in mod normal. Toate formele sunt mai elegante si atragatoare.

Poti sa ne povestesti in cateva cuvinte procedeul de creatie al unei lucrari?

Majoritatea lucrarilor sunt realizate pe forme pe care le gasesc. Eu sunt intr-o continua cautare 🙂 nu imi planific lucrarile, ma las purtata de val si tiparele apar natural. Insir margelele, le lipesc pe conturul dorit si apoi tai si trag firele.

Care este cea mai mare lucrare de pana acum? 

Cea mai mare lucrare este cea la care lucrez in prezent, o lacusta de 8 metri lungime. Lucrez la ea de cateva luni si sunt foarte aproape de final.

the big bug by jan huling

Care este lucrarea ta preferata?

Preferata mea este Taming the Tiger.

Cat timp lucrezi la o lucrare de marime medie?

Greu de spus. O papusa Kewpie de 16 inch imi ia cateva saptamani. La tigru am lucrat vreo 2 luni. Este un proces lent.

Cum se numeste proiectul actual?

The Big Bug.

Ce te inspira cel mai mult?

Calatoriile mele. In special cele din Mexic si India. Dar cine poate sa spuna care este factorul subliminal care ne influenteaza ?

Unde iti putem vedea lucrarile?

imi puteti vedea lucrarile aici:

http://www.duanereedgallery.com/about.html

www.janhuling.com

Multumesc Jan 🙂

Photo: Phil Huling

Lasă un răspuns

