Bijuterii de hârtie realizate de Luis Acosta

Dintre toate materialele folosite în domeniul confecționării bijuteriilor și accesoriilor, hârtia este materialul care reușește să mă uimească de fiecare dată. Îl cunoaștem pe Luis Acosta, artist recunoscut pe plan internațional, care va fi ghidul nostru pentru astăzi 🙂

Luis Acosta

Spune-ne, cine este Luis Acosta, designerul, și cum a început această activitate de creație pentru tine?

Sunt din Cordoba, Agentina și acum locuiesc în Olanda. Am la bază studii în țesătorie, în cadrul Academiei Gerrit Rietveld din Amsterdam. Am început să confecționez bijuterii din hârtie în 1996.

Simplitatea și repetitivitatea formei mă atrag, acest duet funcționează de minune pentru mine. Din formele simple pe care le văd zilnic peste tot, dezvolt o tehnică, conturez o nouă formă pe care o repet în creația mea, tai și cos. Nu am intenționat niciodată să creez bijuterii, fomele m-au adus în faza aceasta 🙂

It is the simplicity of form, and repetition that works so well.  „From simple forms I see daily everywhere, I develop a technique, draw a shape and repeat, cut and sew.”

Unde găsești inspirația pentru colecțiile tale?

Eu nu caut inspirație întrucât formele sunt peste tot. Trebuie doar să le observi și să le încadrezi într-un design.

Ce îți place cel mai mult la hârtie?

Pentru mine hârtia este aidoma paletarului de culori pentru un pictor. Având hârtia în mână este ca și cum aș avea orice alt material de natura textilă.

Orice oraș vizitez, primul lucru pe care îl fac este să caut magazine care comercializează hârtie, să văd ce se pretează accesoriilor mele. Cumpăr doar una sau două coli din toată gama disponibilă. Întotdeauna folosesc 6 straturi de hârtie în confecționarea bijuteriilor. De exemplu, numerele 1, 3, 4 și 6 sunt hârtiile folosite la lucru manual ce provin din Tailanda, India, Japonia etc. Numerele 2 și 5 sunt hârtiile imprimate cu fețe identice fabricate în Elvția, folosite la ambalarea cadourilor. Acestea sunt hârtiile care au rigiditatea de care am nevoie pentru bijuterii.

Ne poți spune în câteva cuvinte tehnica ta? Cum reușești să coși hârtia?

Pentru a face un colier din hârtie, desenez mai întâi fiecare modul care va fi integrat în colier. După ce schița este finalizată, mai adaug încă 6 straturi de hârtie. Le cos (straturile de hârtie nu sunt lipite), apoi de tai în forma dorită și în cele din urmă le prind cu o cusătură pe baza colierului, pentru a obține bijuteria finală.

Pentru realizarea unui colier ”paper thread”, desenez forma care se va repeta pentru toate elementele ce vor forma colierul final. Fiecare element este format pe pricipiul fâșiei Möbius, căruia îi voi încorpora câte un Quipu (nod).

luis acosta paper thread necklace

Iată o întrebare pe care o pun tuturor: ai o bijuterie preferată în portofoliul tău ?

Nu pot să spun că aș avea una…fiecare are șarmul său.

brosa hartie  Luis Acosta

Dar un artist preferat sau o tehnică aparte? Există așa ceva?

Da, mi-ar plăcea să lucrez cu metalul. Adesea îmi imaginez lucrările ca niște sculpturi în miniatură, dar cu toatea acestea, nu voi încerca nimic în direcția aceasta. Voi rămâne la tehnica mea.

Care este cea mai mare realizare pe plan profesional de până acum?

Recunoașterea internațională.

Unde îți putem vedea lucrările ?

Sunt numeroase galerii care au expuse lucrările mele, în Spania, Eleveția, Olanda.

Două piese sunt expuse în cadrul Muzeului de Artă și Design din New York. este foarte important să fii reprezentat în acest muzeu și la acest nivel internațional. A fost o surpriză chiar și pentru mine să ajung acolo. Am lucrat pentru o galerie în New York, iar unul dintre clienți mi-a comandat câteva piese pe care le-a donat Muzeului de Artă și Design.

Este dorința fiecărui artist să fie reprezentat în locații de relevanță internațională. Este sau nu posibil să aducă noi contacte pentru artist.

Îți mulțumesc pentru interviu!

 

 

Lasă un răspuns

