Decorațiunile din lut polimeric ale Donnei Greenberg

Cu toate că îmi plac mult accesoriile și decorațiunile din hârtie, lutul polimeric este de asemenea versatil și interesant. Cunosc mulți artiști care depășesc orice limite, transformând imposibilul în posibil prin prelucrarea acestui material.

Astăzi o cunoaștem pe Donna Greenberg, o artistă a lutului polimeric, care ne va face turul universului său uimitor.

228350_208268665873813_5986238_nDonna, spune-ne puțin despre tine, profesional și personal 🙂

Sunt un artist școlarizat, suficient de norocos să îmi câștig pâinea din artă în ultimii 40 de ani. Prima mea dragoste a fost ceramica. Am lucrat mulți ani în domeniu unde am realizat veselă și platouri unicat, cu efecte sculpturale.  A fost exact în timpul acestei perioade de explorare cu lumea ceramicii, când am început să dezvolt o nouă latură estetică a naturii care mi-a fost ghid pentru orice am creat de atunci.

Am experiență și în pictură și împreună cu partenerul meu am înființat o companie de design decorativ prin pictură acum 25 ani. În această perioadă am realizat picturi murale de mari dimensiuni pentru diverse corporații, case și biblioteci, restaurante etc care mi-au permis să experimentez o gamă largă de finisaje și tehnici, care acum, în lucrul cu lutul polimeric, sunt vitale.

Cum ai descoperit lutul polimeric?

Am descoperit lutul polimeric acum vreo 4 ani, într-o perioadă de recuperare postoperatorie. 25 de ani de alpinism pe schele și scări și-au pus amprenta asupra corpului meu, și trebuia să găsesc un mediu mai blând de lucru. Nu aveam idee la momentul respectiv, că acest material mă va capta.

Ce îți place să creezi mai mult: bijuterii sau decorațiuni?

Ca mulți alții, am început cu bijuteriile. Încerc constant să combin structurile organice cu esteticul modern. Am confecționat o grămadă de bijuterii, iar pentru o scurtă perioadă de timp, am fost designer exclusiv al unei mici companii private din New York. Lucrările mele au apărut în reviste de modă celebre și au fost prezentate la Săptămâna Modei din New York, susținută de Mercedes Benz. Bijuteriile sunt căutate de mule personalități din industria muzicală. Încă mai fac bijuterii, dar am fost captată din nou de lumea ceramicii și am vrut să fac din nou vase, doar că de data aceasta, le-am făcut din lut polimeric. recent am început să lucrez câteva obiecte decorative, care arată ca un întreg, dar care se desfac în bucăți pentru a putea fi folosite. Îmi place genul acesta de puzzle.

Care este sursa ta de inspirație?

Am mai multe surse 🙂 Îmi place natura, dar și arta și designul de la jumătatea secolului trecut. Momentan studiez tot felul de licheni și ciuperci, pe care vreau să le implementez într-un design util, și este o provocare.

Spune-ne în câteva cuvinte tehnica ta.

În primul rând mă gândesc la procesele organice și la creștere. Îmi place să lucrez foarte aproape de natură când abordez lutul, și aproape mereu folosesc tehnici de texturare sau sculptură pentru a-mi atinge scopul. Combin și recombin mereu fel de fel de tehnici, și astfel redescopăr noi posibilități de lucru cu ele. Având experiență în pictură, este normal să folosesc vopselurile acrilice și în ulei pentru a evidenția lucrarea respectivă.

Ai o lucrare preferată?

De regulă ultima lucrare este cea mai bună și este preferata mea, dar, cu toate acestea, vasul Big Bird este important pentru mine, fiind cea mai importantă reușită de combinație a tehnicilor mele până acum.

Unde îți putem vedea lucrările?

Momentan am în construcție situl web, dar puteți să îmi vedeți lucrările pe Donna Greenberg Arts pe Facebook, sau aici: www.flickr.com/photos/donflik.

Lasă un răspuns

