Dan Reeder, creatorul dragonilor

Am spus în repetate rânduri că orice formă de artă care implică hârtia, mă fascinează. Paper mache, sculptură, quilling, origami etc sunt câteva modalități ce ne demonstrează cum se pot crea minuni din acest material fragil.

Astăzi îl cunoaștem pe Dan Reeder, un artist în paper mache, care dă viață hârtiei, la propriu 🙂

56fa6-danreederandpapermachemaleficentsson1small

 Bună ziua Dle Reeder, mulțumesc pentru timpul acordat, știu că este o perioadă foarte aglomerată 🙂 Spuneți-ne puțin despre Dvs.

Salut! Sunt un artist de 64 de ani din Seattle, Washington, SUA. Mă ocup cu paper mache de 40 de ani. Am lucrat și m-am luptat din greu să aduc paper mache la nivel de artă recunoscută. Am scris o serie de cărți în domeniu, prima, un ghid în arta paper mache, am publicat-o în 1984 – The Simple Screamer: A Guide to the Art of Papier and Cloth Mâché. Această carte a fost republicată în decurs de 25 de ani și este vândută pe plan internațional. Am reușit să schimb mediul artei paper mache de la banal la posibilități nelimitate.

Succesul acestei cărți a dus la publicarea următoarei cărți –  Papier Mâché Monsters:  Turning Trinkets and Trash into Magnificent Monstrosities  and Paper Mache Dragons, o carte ce detaliază procedeul meu de construcție al dragonilor și monștrilor din hârtie.

Scopul meu actual este să creez cât mai multă artă până la sfârșitul vieții !

Pentru cei ce nu știu ce este paper mache, puteți explica această tehnică?

Sunt mai multe modalități de paper mache. Metoda franțuzească originală implică doar modelarea din hârtie. Eu folosesc o metodă americanizată, să spunem, o metodă folosită în școlile elementare de mult timp. ”Aluatul” cu care lucrez sunt fâșii de ziare lipite cu un amestec de apă și făină. Am adăugat, ca notă personală acestei tehnici un finisaj textil îmbibat în lipici alb. Am denumit generic această ultima adăugire – cloth mache. Scopul acestui finisaj este obținerea unei durități peste medie a suportului de lucru (viitorul dragon, de exemplu) și posibilitatea evidențierii unor detalii imposibil de obținut doar cu hârtie.

De ce paper mache? Ce v-a atras la această formă de artă?

Am început să practic această artă în 1972 când eram profesor. Vroiam să fac împreună cu elevii mei moștrii din hârtie.

Am ales monștrii pentru că aveau un succes asigurat, nimeni nu putea să ne reproșeze că nu au coarnele egale :))

Am recunoscut versatilitatea acestei arte și nu m-am mai oprit de atunci. Nu mai știu vreo altă formă de artă care ne permite să facem sculpturi de mari dimensiuni și nu implică materiale grele, cum sunt piatra sau lemnul. Este o modalitate minunată de auto-expresie.

Spuneți-ne puțin despre materialele folosite de Dvs.

Folosesc făină și apă din care fac o pastă, și ziare. După cum am menționat, folosesc și o pânză textilă îmbibată în lipici alb. mai folosesc bandă de hârtie adezivă (cea folosită în casă la vopsit sau văruit pentru a proteja anumite detalii), umerașe din sârmă și lut polimeric din care fac dinții și ghearele. Vopseaua este una obișnuită. La final prefer sa folosesc ochii de sticlă specifici în taxidermie.

Nu întreb nimic despre procesul de creație, deoarece clipurile sunt extrem de detaliate. Toate clipurile sunt excepționale 🙂

Care este sursa de inspirație?

Nu știu cum să răspund la această întrebare…De unde vin gândurile? Inspirația vine de la sine și este partea cea mai ușoară. Partea grea este transpunerea ideilor în practică.

Câte zile necesită finalizarea unei lucrări de complexitate medie?

Este greu de spus pentru că trebuie luat în considerare timpul de uscare naturală. Eu lucrez la mai multe proiecte în același timp, plus filmările, tutorialele, prelucrările etc…să zicem cca 80 de ore în medie la un proiect.

Care este cea mai mare lucrare de până acum?

Limita este ușa casei mele :)) Nu poate fi scos pe ușă, nu îl creez ! Nu fac nimic mai mare decât statura unui adult. Lucrările de aceste dimensiuni le-am făcut la comandă pentru un restaurant din Seattle. Am lucrat dragoni, dinozauri, elefanți și măgari (simboluri ale partidelor politice locale )

Aveți un favorit printre ”monstruozitățile” create până acum? 🙂

Lucrarea mea preferată este mereu ultima creată 🙂 Amuzant, nu?

Dar dacă trebuie să numesc o lucrare, ”Dark Butterfly” este probabil cea mai bună. Am un video de 6 minute despre această lucrare, așa că nu este foarte vizionat. Este o lucrare atipică și ciudată, cu o poveste pe fundal ca să fie mai interesant.

 

Unde vă putem vedea lucrările?

Pe site, GourmetPaperMache.com și pe blog, PaperMacheBlog.com.  Mă găsiți pe YouTube channel și pe Facebook page.

Mulțumesc încă o dată pentru timpul acordat!

Cu multă plăcere Rucsandra!  Make art!

81d62bb6d7a6c527ebcd0514e47b10fc 219de24b6113d68955e3e7377f34f6a2 419294_268771439864583_2003699124_n 995537_545102582231466_570159523_n 1391650_522788117796246_2012035168_n 860571221099be26d839661ff5a882d0 dca70dc49b936a61905ae5b99c8635ee zombie-paper-mache-dragon-rotten-side-high

 

Lasă un răspuns

