Tom Ekert – sculptorul iluzionist

Tom Ekert este un artist minunat, lucrează cu lemnul și creează designuri magice care îți păcălesc ochiul. În afară de talentul său artistic este un om deosebit și complex, și mă bucur enorm că l-am cunoscut, chiar și virtual 🙂

Spune-ne câte ceva despre tine și despre cum ai descoperit talentul tău în artizanat?

De copil confecționam fel de fel de lucruri, mici mașinării și obiecte folositoare. Am fost intrigat de revistele de benzi desenate, culmea, nu ca să le citesc, ci ca să experimentez arta. Petreceam nenumărate ore desenând orice mi se părea interesant. Când m-am dus la facultate, totul a luat o altă turnură și am știut că arta este viitorul meu. La scurt timp după absolvire am început să lucrez cu canvasul pe care concepeam diferite obiecte pe care urma să le pictez.  Am simțim la un moment dat nevoia de a evada din lumea bidimensională, așa că treptat am ajuns la sculptură. Am experimentat sculptura cu multe materiale. La un moment dat am crezut chiar că viitorul sculpturii va fi plasticul și am lucrat cu mase plastice și fibra de sticlă, dar am renunțat la ele în favoarea lemnului din cauza toxicității. M-am adaptat imediat și îmi place din cauza versatilității sale. Construcția pieselor de mobilier m-au plictisit. Să învăț ceea ce din totdeauna mi-am imaginat, materializarea abstractului, a fost o provocare. A fost nevoie de câțiva ani după finalizarea școlii pentru a avea încredere în talentul meu. Călătoria mea iluzionistă a început în anii 80. Am un mare respect pentru lemn datorită frumuseții sale intrinsece, dar îl văd ca mediul în care mă pot exprima.

rucsandra obretin interview

 Ești un artist autodidact?

În ceea ce privește mediul meu de lucru cu lemnul, da. Altfel, am Master în desen și pictură la Facultatea de Arte.

Ce te inspiră în crearea acestor sculpturi?

Ideile creative nu vin pur și simplu; este nevoie de multă muncă – ”agonie și extaz”. Pentru mine, inspirația se trage din a crea ceva provocator și inovativ. Întrebarea este întotdeauna ”ce va fi?” Apoi munca adevărată începe cu multă concentrare, desen și cercetare. Procesul poate dura zile, luni sau ani 🙂 După ce trece această ”agonie”, vine și revelația, care nu am avut-o niciodată fără multă muncă. De exemplu, Cumulus Cover, una dintre piesele mele recente subliniază opusul dintre frumusețea naturii și efectul devastator al unei explozii nucleare. În școala primară făceam exerciții pentru a fi pregătiți în eventualitatea unui atac nuclear. Sirenele sunau, iar noi ne piteam sub bănci. Aveam adăpost nuclear sub casă, dotat cu arme și alimente. Ca și copil al perioadei  postbelice ( al Doilea Război Mondial) și experiența Războiului rece am căpătat anumite anxietăți care se reflectă în lucrările mele.

rucsandra obretin

Cumulus Coverrucsandra obretin

Numinous Levitation

Poți să ne explici puțin procedeul pe care îl folosești?

Procesul începe mereu cu ideea a ceea ce urmează să fac. De exemplu, am primit un telefon într-o zi de la galeria unde îmi expun lucrările, unde mi se cerea să fac o lucrare bazată pe ideea de carte. Nu mi-a surâs ideea, m-am gândit ”Ce naiba să fac eu cu cărțile alea?”

Neavând nimic de lucru în perioada aceea, după câteva zile de frământări psihice, m-am decis să dau o șansă proiectului. Într-o seară, în timp ce făceam alergarea de seară, mă gândeam la treaba asta, și iată că am avut o viziune care m-a mobilizat așa că m-am dus direct la atelier și am început să lucrez ca să nu pierd ideea. Am avut viziunea unei cărți înfășurată într-o mătase, care plutește deasupra unui teanc de cărți. Așa am creat Numinous Levitation. Am fost așa de entuziasmat de îmbinarea sculpturii cu desenul și pictura, de efectul magic al lucrării, că practic, s-a creat singură.

Scopul meu este să fac sculpturi bazate pe real, cu efect magic în final. Folosesc tehnici clasice de sculptur, și pictez cu pensula, mai folosesc și pistolul de vopsit câteodată.

Folosești și alte materiale în afară de lemn?

Nu, doar lemn și vopsea.

Execuți și lucrări la comandă?

Câteodată, doar dacă mi se pare foarte interesant proiectul. Nu fac lucrări de serie. Totul este într-un singur exemplar.

Ai un design prestabilit sau pur și simplu vezi ce iese pe parcursul procesului?

Vizualizez designul ca instrument compozitional al lucrărilor mele. Majoritatea artiștilor școlarizați sunt învățați să folosească designul pentru a crea idei. Eu nu folosesc un design de dragul de a crea ceva.

Unde crezi că lucrările tale sunt apreciate cel mai mult? De ce?

Sper ca lucrările mele să fie apreciate de o gamă vastă de oameni. Vreau ca ei să fie conectați cu creațiile mele. Așa cum muzica trebuie să fie auzită, în același mod, arta vizuală trebuie văzută. din acest motiv, îmi expun lucrările oriunde am ocazia, galerii publice sau expoziții private și pe internet.

Unde îți expui lucrările?

Statele unite, Europa și pe internet.

Îți mulțumesc pentru timpul acordat, a fost o plăcere.

Seven 3 Best rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin rucsandra obretin

Lasă un răspuns

