Rolls Royce – The Spirit of Ecstasy

Întrucât blogul meu tratează cu predilecție tehnicile handmade și produsele obținute în urma acestora, sunt de părere că putem extinde puțin definiția handmade-ului – măcar în acest caz – pentru a evidenția măiestria acestei noțiuni.

Fiind printre cele mai scumpe mașini din lume, Rolls Royce, are o istorie aparte. Pentru a atinge cele mai înalte așteptări și a satisface cei mai exigenți clienți, producătorii Rolls Royce lucrează automobilul manual în cea mai mare parte.

2014-Rolls-Royce-Wraith-side

O să încerc să trec în revistă, atât cât mă pricep, procedeul de fabricație al unei unități. M-am documentat temeinic 😀

Așadar, caroseria din aluminiu este sudată manual: greutate redusă + anduranță.

Fabrica Rolls Royce nu folosește linie de producție robotizată. Principiul brandului nu este de a obține profit din volumul de vânzări, ci din prețul individual al unei unități personalizate pentru un anume client. Așadar linia de producție cu o mașină pe minut îl întâlnim doar la Dacia Pitești. 🙂

Componentele din lemn pentru interiorul mașinii sunt lucrate manual 100%. Bucata de lemn este tăiată în fâșii subțiri, care sunt lipite „în oglindă” pentru a obține efectul luxos deosebit al bordului.

Apoi componentele din lemn sunt lustruite cu o pastă specială care scoate în evidență vinișoarele fibrei lemnoase și la final se lăcuiesc.

Pielea din care se confecționează tapițeria este de cea mai bună calitate. Înainte de vopsire se evidențiază eventualele defecte, și se folosește pielea din jurul acestora. Tapițeria trebuie să fie impecabilă.

rolls royce rucsandra obretin

Accesoriile din plastic de la interiorul mașinii sunt cașerate manual cu pielea prelucrată și vopsită. Lucrătorii care efectuează această operațiune sunt foști confecționeri de șei.

8529536195_194c9d179c_c

Cadrul cutiei destinată cablurilor electrice este confecționat dintr-o singură bucată, pentru a elimina vreun potențial scârțâit.

Se construiește grilajul frontal al mașinii, care este si reprezentativ pentru acest brand, și odată cu el sistemul care ridică și coboară figurina ce reprezintă identitatea brandului Rolls Royce, denumită The Spirit of Ecstasy.

8530648956_6aabc2534b_c

Caroseria este sudată, tapițeria cusută, bordul din lemn prelucrat…începe asamblarea, așa că mai întâi mergem să montăm motorul, un V 12 cu o putere de peste 200 cp, nu înainte de a izola fonic caroseria. Momentul îmbinării motorului cu caroseria este denumit de către lucrătorii Rolls Roys, ”căsătoria” :))

După ce s-a oficiat căsătoria, lucrătorii preiau mașina pentru instalația electrică și montarea definitivă a bordului. Pasul următor este asamblarea plafonului îmbrăcat în cașmir de cea mai bună calitate.

rolls royce 2014 rucsandra obretin

Următorul pas este montarea geamurilor și roțile :p

Asamblarea unei unități durează câteva săptămâni, atenția acordată acesteia este deosebită, dar și prețul pe măsură.

Și totuși această mașină mai are un însemn, care o diferențiază de alte branduri: linia pictată de-a lungul caroseriei.

Această linie de 3 mm,  este pictată manual de o singură persoană, cu o precizie fabuloasă, care are acest job de aproape 30 de ani.

Job description: mână fermă! :))  Ecce homo!

rolls royce 2014 rucsandra obretin rolls royce 2014 rucsandra obretin rolls royce 2014 rucsandra obretin

Sper că am reușit să vă surprind plăcut astăzi cu acest articol.

Până data viitoare,

XX

R.

sursa

foto

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s